• News

Sektor turystyczny Arabii Saudyjskiej otrzymuje dofinansowanie w wysokości ponad 1 biliona dolarów

Specjalny doradca ONZ ds. turystyki Anita Mendiratta rzuca światło na to, jak królestwo radzi sobie z różnymi wyzwaniami turystycznymi dzięki ogromnym funduszom.
Podsumowanie artykułu:
  • W wywiadzie dla Bloomberga Anita Mendiratta, specjalny doradca Sekretarza Generalnego ONZ ds. turystyki, opowiada o tym, jak Arabia Saudyjska radzi sobie z różnymi wyzwaniami związanymi z turystyką. Obejmują one wzajemne połączenia, łatwość podróżowania, koszty podróży i postrzeganie przez opinię publiczną.
  • Arabia Saudyjska, nastawiona na osiągnięcie celów Wizji 2030, wykorzystuje zarówno turystykę międzynarodową, jak i krajową.
  • 1 bilion USD zostanie przeznaczony na sprzęt, gigaprojekty, zakwaterowanie, lotniska, linie lotnicze, rozwój oprogramowania i rozwój kapitału ludzkiego.
 

Arabia Saudyjska przeznacza ponad 1 bilion USD (3,75 biliona SAR) na inwestycje mające na celu pobudzenie sektora turystycznego.
Jest to ogromna inwestycja, która ma na celu umocnienie pozycji królestwa jako wiodącego globalnego celu podróży.
Anita Mendiratta, specjalny doradca Sekretarza Generalnego ONZ ds. turystyki, wyjaśniła, w jaki sposób królestwo pracuje nad osiągnięciem tego celu.
W rozmowie z Lizzy Burden z Bloomberga, Mendiratta mówiła o wyzwaniach stojących przed Arabią Saudyjską: wzajemnych połączeniach, łatwości podróżowania, kosztach podróży i postrzeganiu przez opinię publiczną.

Przyciąganie podróżnych do Arabii Saudyjskiej

Podczas wywiadu Burden zapytał o to, w jaki sposób Arabia Saudyjska planuje zwiększyć międzynarodową turystykę.
Mendiratta podkreślił, w jaki sposób królestwo było w stanie osiągnąć swój cel na 2030 r., czyli 100 milionów turystów już w 2023 roku.
Zwiększenie wzajemnych połączeń umożliwiło taki wynik.
Doradca wskazał jednak również, że wzajemne powiązania wykraczają poza oczywistą interpretację i obejmują również otwartość na świat.
“To także wzajemne powiązania psychologiczne” – zauważył Mendiratta.
“I upewnienie się, że istnieje zaproszenie dla świata, aby każdy mógł przyjść i odwiedzić. “Upewniają się, że szczególnie łączność lotnicza ma miejsce, na poziomie stopniowej zmiany, zarówno pod względem łączności międzynarodowej, jak i krajowej, aby upewnić się, że ludzie mogą łatwo podróżować w samym królestwie”.

Turystyka i jej powiązania Wizja 2030

Podstawą transformacji turystycznej Arabii Saudyjskiej są jej cele Vision 2030, które wyróżnią ją na tle innych destynacji.
Ogromne inwestycje w tym kraju zostaną przeznaczone na sprzęt, gigaprojekty, zakwaterowanie, lotniska, linie lotnicze, rozwój oprogramowania i rozwój kapitału ludzkiego.
Jednym z gigaprojektów jest na przykład stolica rozrywki, spotów i sztuki Qiddiya.
I choć celem jest poprawa wrażeń turystycznych, saudyjski rząd dba o to, by wzbogacić swoją kulturę i dziedzictwo.
W ten sposób władze saudyjskie są w stanie zachęcić Saudyjczyków do aktywnego uczestnictwa w sektorze turystycznym.
“Ponieważ chcą mieć pewność, że odwiedzający królestwo będą cieszyć się międzynarodowymi standardami, ale w saudyjskim stylu” – wyjaśnił Mendiratta.
“A dyrektor generalny saudyjskiej turystyki, Fahd Hamidaddin, zawsze bardzo jasno mówi, że ludzie rozumieją, że jest to rozwój saudyjskiej turystyki dla dobra Saudyjczyków, a nie tylko dla lepszego doświadczenia turystycznego” – kontynuowała.
“Oznacza to, że społeczność saudyjska jest dumna z bycia gospodarzami, będąc częścią gospodarki turystycznej i czując, że kształtują swoją przyszłość poprzez rozwój turystyki zgodny z Wizją 2030”.
Co więcej, doradca podkreślił również, że chociaż turyści międzynarodowi są ważni, silna turystyka krajowa jest podstawą każdej branży turystycznej.
“Ponieważ to właśnie tam musisz uzyskać powtarzające się wizyty, rozproszenie wokół miejsca docelowego i ostatecznie upewnienie się, że masz gospodarkę turystyczną, która jest całoroczna, a nie koncentruje się tylko na okresach wakacyjnych” – wyjaśnił Mendiratta.
“W przeciwnym razie instytucjonalizujesz sezonowość i instytucjonalizujesz wyzwania związane z pracą”.

Dostępność i zmiany

Wracając do wzajemnych połączeń, Mendiratta podkreślił również, że zakwaterowanie turystyczne, choć ważne, w dużej mierze zależy od dostępności.
Przykładowo, niedawno ogłoszona linia Riyadh Air zadebiutuje w 2025 roku.
Mając na uwadze międzynarodową turystykę i dostępność regionalną, władze saudyjskie współpracują również z regionalnymi przewoźnikami.
Projekty infrastrukturalne i zwiększona dostępność są niezbędne do transformacji Arabii Saudyjskiej.
Wciąż jednak pozostaje kwestia reputacji królestwa.
Burden zapytał, w jakim stopniu królestwo zmienia swój wizerunek i kulturę?
Mendiratta wskazała, że wszystko sprowadza się do tego, co widzi świat.
Zauważyła: “Obserwuj działania. Spójrz na dowód dostawy. Czy kobiety są zaangażowane w przemysł? Czy są celebrowane? Czy otrzymują swobody? Absolutnie.”
Ponadto, pobudzanie turystyki i zmian pociąga za sobą również wspieranie partnerstwa z ludźmi spoza królestwa.
“W tej chwili świat potrzebuje inspiracji” – zauważył Mendiratta.
“Potrzebuje dowodu na istnienie środowiska, społeczności, miejsca na świecie, które naprawdę koncentruje się na przyszłości i chce, aby świat był tego częścią”. “Właśnie dlatego [Saudi Arabia is] przyciąga międzynarodowych inwestorów, międzynarodowe marki hotelowe, międzynarodowych emigrantów. To odzwierciedlenie faktu, że Saudyjczycy robią to ze światem, a nie tylko dla Saudyjczyków”. Zdjęcie autorstwa Rabah Al Shammary na Unsplash